fredag 21 november 2008

Helgen innan 1:a advent

Snart är det 1:a advent! Har redan tjuvstartat med lite glögg. Provade den vita glöggen från Blossa, tyckte inte den var lika söt som den röda. För min del är det lättglögg som gäller för tillfället. Det är så gott med glögg och pepparkakor. Grythyttans egna skogsglögg är också en favorit.

Här är en bild från tidigare i höst när det fortfarande var lite grönt ute. Då var det lättare att hålla det grönt i fönstren också. Nu är det dags för lite julblommor, så som hyacinter och cyklamen. Ska nog köpa vita cyklamen och se om jag får dem att trivas. Här är det timjan som trivdes fint.




I helgen blir det renovering av köket på Korsbacken. Vi har bestämt oss för att slipa luckorna och jag som är familjens målarfantast ska rolla dem. Micke köpte vanlig vit färg och med nya beslag så hoppas jag det blir enkelt och stilrent. Funderar på vad vi ska ha för köksbänkar. Kanske ek, eller vad tror ni? Väggarna är inte heller helt bestämt än, men inte beige i allafall. Jag tror det är ljus beige i lite olika nyanser i alla rum där :-) Jag har bestämt mig för en "spara"-renovering istället för en "slösa". I inredningstidningarna är slösa/spara bilderna så roliga att gissa på. Och det är kul att man kan få liknande för pengarna, även om man väljer sparavarianten och gör en del själv. Det är kul med ett hem som inte alla andra har, som man kan hitta på de större varuhusen. Ni ska få se före och efter bilder när det är klart!

Inga kommentarer: