torsdag 20 november 2008

Som hemma...

Japp, en sida för er som liksom jag ÄLSKAR det här med inredning och hemmet. Som liten ville jag bli arkitekt, men tyckte inte jag kunde rita fint. Men det finns ju mkt annat man kan göra! Att möblera tycker jag om. Att flytta runt på saker och byta plats tillhör min vardag. Jag målar gärna möbler och har precis fått ett nytt intresse att skriva tänkvärda texter på tavlor. Till min nyfödda son ramade jag in en text med "handens fem fingrar" och vi lyckades faktiskt göra handavtryck på pappret som vi sen ramade in!

Mitt intresse startade med konstgjorda växter. Jag gjorde blomarrangemang och sprang på mässor tillsammans med Barbro (som idag har inredningsaffären Vita rummet) och sen arrangerade vi allt möjligt. Tidigt kom SIA in i bilden, och deras grejor gillar jag fortfarande skarpt.




Idag har jag så smått börjat med lite adventsfint. Ängeln sitter framför kandelabern som jag spraymålat vit. I fönstret står redan den nya adeventsstjärnan. Så himla smart, det är magneter som håller ihop skärmen mot foten istället för snören som på de gamla.

På byrån nedan, som jag köpte på loppis och målade, sitter nallen som Oliwer fick av Helena. Den vita urnan köpte jag brun en gång i tiden sen målades den vit - som allt annat i hemmet!


Inga kommentarer: