tisdag 14 juli 2009

Gröna fingrar...

Här sparar vi små slantar till sonen. Gröna ljus från Ikea och en aloe vera i kruka från Vita rummet, min favvoaffär.
Välkommen hem till oss! På trappen finns en liten kruka med bara gröna och vita små blommor i, bakom vinröda och vita i den fyrkantiga krukan. Jag kan om jag bara vill, men det är väl inte riktigt min bästa sida att ta hand om rabatten och så :)

I köksfönstret just nu. Lite ljus, fast det inte behövs eldas just nu direkt, och sen två blommor som båda blommar faktiskt... Längst till höger min fina Orreforsljusstake som står lite riskabelt där när man måste öppna och släppa ut flugor och fän.

Stenhjärtan köpta i Laxås trädgårdsaffär.

Hela familjen åkte på söndagstur till Aksersund och käkade mat och glass i hamnen. Sen åkte vi till en hemindredningsaffär och köpte bla den här byttan att ha te i.

Lite nytt på inredningsfronten, blommor och jordgubbsfat och tillbringare. Är så somrigt med jordgubbar. Gjorde en enkel glasstårta häromdagen, 1 dl florsocker, 2 äggulor, 1 pkt vispad grädde, marränger, hallon och blåbär. Bara att blanda ihop och sen frysa. Riktigt smarrigt.

1 kommentar:

A sa...

Jag saknar en gästbok eller en mailadress på er hemsida!

Jag skulle dessutom gärna komma om du har hästloppis - du kan inte lägga ut på hemsidan vad du har till salu?

MVH Anna

Ps. Grattis til resultatet på kvalitets!